Bengang part 3

Ok lah THAT IT. Cukup lah sampai 3 entri pasal bumbung aku bocor nih… so buat kali yang ke berapa kali semalam bumbung rumahku bocor lagih (bole imagine tak macamana hatiku luluh tgk air bergenang kat lantai). Apa lagi aku terus telefon kontraktor bengonmg tu. Dah puas aku maki hamun dan dia merayu mintak tolong kat dia. Aku terus bagi kata dua kat dia. Dia boleh baiki tapi kalu bocor lagi aku mintak ganti rugi. Dia masih lagi nak teruskan membaiki bumbung rumah aku tu. Masalahnya dah berapa kali dah baiki, bocornya tetap sama, tempat yang sama macam takde apa-apa perubahan. seolah-olah macam takde pape yang dia baiki. Sekarang ni almari aku dah rosak dan katil pon dah kena air jugak (nasib yang sama macam almari).

Aku pon dah berbincang dengan bini aku semalam dan dia pon dah maklumkan pada rakan pejabat dia (hubby dia yang rekemen kontraktor ni), dan aku suh mintak ganti rugi separuh daripada kos sebenar. Dan makluman yang aku dapat bile dia dah bagitau kat rakan pejabat dia, dia suh tamatkan apa yang kontraktor ni buat dan dia akan bagi kontraktor yang baru selesaikan masalah bumbung rumah aku. Aku setujulah tak perlu aku kuarkan duit repair bumbung rumah ni (sebab nak mintak duit balik dari kontraktor bengong ni memang dah takde dah lebur dah duit tu). Sehingga hari ini aku phobia bile hujan sampai tahap macam tu sekali aku punya perasaan.

Aku beranggapan 2 perkara pasal bumbung rumah aku ni. Pertama, dia tak ikut spect seperti yang aku mahu, bumbung ni tak cukup tinggi (curam) air tak dapat mengalir dengan laju bile hujan. Kedua, bahan yanga digunakan adalah low kualiti contohnya kalu ikut kos sebenar barang-barang kesemuanya RM 8 k tapi dia dapat beli RM 5 k. So dia cut kos kat situ untuk dapat lebih banyak untung. Malam ni aku nak bincang dengan kontraktor bengong ni untuk tamatkan kerja-kerja dia dan aku berharap dengan kontraktor baru ni takde lagi masalah seumpama ini lagi. Aku dah cukup menderita tolongggg lahhhhh….

Advertisements

Tinggalkan komen

Filed under Uncategorized

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s